"Przyjaciele Zippiego" to program, który pomaga
małym dzieciom doskonalić umiejętności radzenia sobie
z konfliktami i problemami w codziennym życiu.

Zebra

Przyjaciele Zippiego

Najblizsze szkolenie

Przyjaciele Zippiego

1-2.04.2016- Opole -

Dlaczego niektórzy rodzice są dumni ze swoich dzieci i prawie zawsze odczuwają ich wdzięczność, przyjaźń i miłość? Jest im dobrze ze sobą a ich dzieci doskonale radzą sobie w życiu…
Wychowywanie dzieci to czas radości i zachwytu nad fenomenem rozwoju i wzrastania. Rozwoju i wzrastania dziecka ale też rodziców. To także czas, w którym rodzi się wiele pytań i wątpliwości a czasami problemów i trudnych sytuacji. Bywają rozwiązania proste - ale te czasem trudno odnaleźć je samemu. Bywają sytuacje, w których warto wesprzeć się wiedzą - a tej czasem tak bardzo brakuje. Szukajmy zatem wsparcia u fachowców…
Wielu rodziców marzy o tym jak być przyjacielem swoich dzieci a jednocześnie przewodnikiem i RODZICEM. Zapewnić im najlepsze wykształcenie i obserwować ich radość, zaradność w życiu, sukcesy zawodowe, finansowe, jak mają udane związki , wspaniałe relacje z ludźmi i cudownie wychowują swoje dzieci - a potem Twoje wnuki, które Cię szanują, kochają i są wdzięczne za Takich wspaniałych rodziców…
Aby takie marzenia się spełniły, należy im nieco pomóc. Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie…"Czy i jak wspieram wszechstronny rozwój swojego dziecka…? "Co to oznacza być dobrym rodzicem?"...
Odpowiedź nie będzie łatwa, ponieważ niejednokrotnie zastanawiamy się czy nasza wiedza, doświadczenie i intuicja wystarczą, by sprostać zadaniu, jakim jest wychowanie dziecka.
Zapraszamy zatem na kurs w oparciu o program Joanny Sakowskiej "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców", który pomoże rodzicom w tej trudnej i opowiedzialnej roli. Po  ukończeniu tego  kursu, powiedzenie  "Zawód RODZCA- to jeden z najtrudniejszy zawodów swiata"- przestaje być aktualne.
Jak zbudować w dziecku wysoką samoocenę?
Wysokie poczucie własnej wartości zostanie w nim na całe życie. Ludziom, którzy mają wysokie poczucie własnej wartości, lepiej i łatwiej się żyje. Nie zależą od opinii innych, nie muszą się na nikogo oglądać, więc są mniej narażeni na frustracje i stres. Jak rodzic może zbudować w dziecku wysoką samoocenę?
1. Chwal dzicko, doceniając jego dobre uczynki
To nieprawda, że pochwały psują. W ferworze codzienności często zapominamy o udzielaniu pozytywnych informacji zwrotnych, gdy dziecko zrobi coś dobrze, w czymś zabłyśnie. Myślimy: "To oczywiste, że się cieszę z tej piątki", albo: "Przecież sprzątanie pokoju należy do jej obowiązków". Tymczasem mamy tendencję do wytykania każdego, nawet najmniejszego błędu. A dziecko nie jest obiektywne wobec tego, co samo robi, wobec siebie. Nie wie, że takie działanie jest OK. (np. pomoc w lekcjach słabszej koleżance czy koledze), a inne - jest niedopuszczalne (danie w nos kumplowi z podwórka). To od ciebie musi się tego dowiedzieć.
Chwaląc dziecko za dobre uczynki, mądre słowa, wspaniale wykonane zadania, sukcesy, nakładasz mu na oczy różowe okulary. Dajesz mu poczucie, że potrafi, wie i umie. Jeśli tego nie zrobisz - będzie do końca życia patrzyło na siebie wzrokiem Kaja z "Królowej Śniegu": jakby w oku miało odłamek lodu. Nigdy nie dostrzeże piękna w sobie, w swoich działaniach.
2. Pozwalaj na samodzielność i podejmowanie decyzji
Jest jasne, że kochający rodzic nieba by dziecku przychylił. I ustrzegł przed każdym życiowym potknięciem, czy to na podwórku ("Nie biegaj tak szybko, bo się przewrócisz"), czy na castingu do telewizyjnego programu ("Gdzie się tam pchasz, przecież ty nawet nie umiesz śpiewać!").
Bywa, że z wyprzedzeniem widzimy, że dziecko poniesie w jakiejś dziedzinie porażkę. Kuszące byłoby zasłonić je wtedy własną piersią, ochronić. Ale właśnie tego robić nie należy. Bo mówiąc np. "Kochanie, zapomnij o tym chłopaku, on nie jest dla ciebie", podcinasz swojej córce skrzydła. Ona pomyśli: "Nawet moja mama nie wierzy, że mogłoby mi się udać. Muszę być beznadziejna".
Pozwól dziecku popełniać błędy. To na nich najwięcej się uczymy. Nie daj po sobie poznać, że wątpisz w kompetencje, zdolności czy urodę swojego dziecka. Oferuj swoją pomoc, wsparcie, i na wszelki wypadek bądź obok. Gdy naprawdę noga mu się powinie, z twoją wiarą w jego siły, możliwości i talent, podniesie się bez problemu. Bądź - jak w piosence zespołu "Raz, dwa, trzy" -"wśród tych, co wiarę swą pod nogi rzucą mi".
3. Dostrzegaj i wspieraj potencjał dziecka z pominięciem własnych ambicji
Bywa, że widzimy w dziecku jakiś potencjał, talent, np. muzyczny. I mamy poczucie, że szkoda byłoby go zmarnować… Czasami gdzieś na dnie kryje się też żal do własnych rodziców: że oni nie rozwijali naszych zdolności, a mogliśmy tyle w życiu osiągnąć… Więc pchamy dziecko na kolejne zajęcia dodatkowe, lekcje, korepetycje, konkursy, przeglądy… Jak Amy Chua, autorka wydanej niedawno w Polsce książki "Bojowa pieśń tygrysicy". Jej córki były zmuszane do grania na skrzypcach i fortepianie od trzeciego roku życia!
Realizowanie własnych ambicji przez dziecko kończy się konfliktem, buntem, zaniżoną samooceną (dokładnie tak stało się w przypadku młodszej córki Amy Chua) i poczuciem, że "mama i tata nie kochają mnie, bo nie jestem wystarczająco dobry". A z wielkiej kariery najczęściej i tak nic nie wychodzi, bo może ją zrobić tylko ten, który sam wkłada w pracę całe serce i wysiłek, na jaki go stać, a nie - na jaki stać jego rodziców. Pozwól dziecku iść własną drogą. Być może w przyszłości zadziwisz się, jak dobry był to wybór.
4. Okazuj czułość, kochaj...  przytulaj...
Dorosły człowiek ma ok. dwóch metrów kwadratowych skóry, pokrytej milionami receptorów czuciowych. Jesteśmy stworzeni do tulenia, głaskania. W cieple wszystko się rozwija: listki na drzewach, pąki kwiatów, i dziecko. Te dzieci, które tego dotyku i ciepła mają zbyt mało, cierpią na zaburzenie, zwane chorobą sierocą, a także wolniej rosną.
Dotyk jest kontenerem, w którym przekazujemy dziecku miłość, troskę, ale też akceptację. Gdy zamykasz syna czy córkę w swoich ramionach, mówisz: "Jesteś świetny, świetna, jesteś częścią mnie, jestem z ciebie dumna, jestem z ciebie dumny". Ci z nas, którzy dostali od swoich rodziców wiele dotyku i ciepła, w dorosłości są bardziej pewni siebie, lubią swoje ciała, mają rozluźnione mięśnie, są odporni na stres i dzięki temu zdrowsi. Czy to nie cudowne, że tak wiele można zyskać, dając w sumie coś tak, wydawałoby się, drobnego: codzienną porcję czułości?
5. Zrezygnuj z przemocy werbalnej/psychicznej, fizycznej
Ani fizycznej, ani werbalnej ("Ty idioto!", "Jak zwykle zawiodłeć moje zaufanie!"). Przemoc poniża ofiarę, ale też, rzecz jasna, sprawcę. Agresja pokazuje, że ty, jako rodzic, nie podołałeś wyzwaniu. Nie da się wychować świadomego własnej wartości człowieka za pomocą bicia i poniżania.

www.e-akademiarodzicow.pPolecam gorąco ten program, który podobnie jak "Strażnicy Uśmiechu"

Polecam gorąco ten program, który podobnie jak "Strażnicy Uśmiechu" jest "kluczem" do radzenia sobie z problemami. Korzyści odnoszą zarówno dzieci nauczycie jak i rodzice.

trener P-Z Maria Skowrońska

Program "Przyjaciele Zippiego" to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-10 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci.

Celem programu P-Z jest promocja zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia małych dzieci, poprzez rozwój ich umiejętności komunikacyjnych i społecznych, ułatwiających dobre funkcjonowanie w grupie, nawiązywanie przyjaźni, radzenie sobie z problemami i trudnościami.
"Przyjaciele Zippiego" to program, który uczy dzieci sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu. To, czego dzieci nauczą się na zajęciach, na bazie opowiadań, których słuchają, próbują przenosić do codziennego życia. Porównują uczucia bohaterów opowiadań ze swoimi. Podczas zajęć dzieci słuchają opowiadań o losach trójki młodych przyjaciół. Jest wśród nich rodzeństwo Lilly i Tig, mają oni w domu patyczaka o imieniu Zippy.
Program "Przyjaciele Zippiego"
realizujemy w przedszkolach i szkołach podstawowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego i nie tylko. Właścicielem programu jest angielska fundacja "Partnership For Children". W Polsce, na podstawie podpisanej umowy licencyjnej. Od 1 czerwca 2010 roku, wyłącznym przedstawicielem PFC, upoważnionym do upowszechniania programu "Przyjaciele Zippiego" jest nasz partner - Centrum Pozytywnej Edukacji w Warszawie. http://pozytywnaedukacja.pl

W dniu 30 lipca 2013 Program Przyjaciele Zippiego uzyskał Rekomendacje od Ośrodka Rozwoju Edukacji, Krajowego Biura Przeciwdziałania Narkomanii oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i został wpisany na listę Rekomendowanych Programów Profilaktycznych i Promocji Zdrowia Psychicznego.                                                                                                 Informacje o programie są zamieszczone na stronach: www.ore.edu.pl; www.kbpn.gov.pl;  www.parpa.pl

Program składa się z sześciu części:

Każda część zawiera odrębne opowiadanie. Opowiadania prezentują bohaterów w okolicznościach dobrze znanych małym dzieciom takich jak: przyjaźnienie się, zdobywanie i tracenie przyjaciół, prześladowanie, radzenie sobie ze zmianą i stratą. Każde opowiadanie jest zilustrowane przy pomocy zestawu barwnych obrazków i uzupełnione zadaniami takimi jak rysowanie, odgrywanie ról i zabawy. 
Pakiet materiałów dostępny odpłatnie wyłącznie wraz
ze szkoleniem dla nauczycieli.

1. Uczucia
Dzieci omawiają uczucia - smutku, szczęścia, złości, zazdrości i zdenerwowania. Ćwiczą mówienie tego, jak czują się w różnych sytuacjach i poznają sposoby poprawiania własnego samopoczucia.

2. Komunikacja
W ramach tej części dzieci uczą się skutecznej komunikacji. Program uczy dzieci wysłuchiwać innych. Uczy ich jak prosić o pomoc i mówić to, co chce się powiedzieć, nawet w niesprzyjających okolicznościach. Często nawet "ciche" dzieci otwierają się w czasie spotkań i uczą się wyrażać siebie swobodniej.

3. Nawiązywanie i zrywanie więzi
Dzieci uczą się o przyjaźni - jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie, jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem. Ćwiczą jak mówić przepraszam i jak godzić się z przyjacielem po sprzeczce.

4. Rozwiązywanie konfliktów
Ta część dotyczy tego, jak rozwiązywać konflikty, a według nauczycieli szybko sprawia, że dzieci łatwiej akceptują swoje odmienności. Ta część w szczególności, dotyczy problemu prześladowania i tego, co dzieci mogą zrobić, jeśli ktoś prześladuje je lub kogoś innego.

5. Przeżywanie zmiany i straty
Ta część stanowi refleksję nad radzeniem sobie ze zmianami, zarówno wielkimi jak i małymi. Największą zmianą ze wszystkich możliwych, jest czyjaś śmierć. Mimo, że dorośli często uważają, że śmierć jest bardzo trudnym tematem do rozmowy, to jednak małe dzieci bardzo rzadko tak uważają. Chętnie wykorzystują okazję do otwartego mówienia na temat, który stał się tabu dla wielu dorosłych. Jedno spotkanie poświęcone jest odwiedzeniu miejsca pamięci lub cmentarza i może wyda się to zaskakujące, ale jest ono często określane jako najowocniejsze spotkanie z całego programu.

6. Dajemy sobie radę
Ostatnia część stanowi podsumowanie wszystkiego, czego dzieci nauczyły się: znajdowania różnych sposobów radzenia sobie, pomagania innym oraz adaptowania się do nowych sytuacji. Końcowe spotkanie jest swego rodzaju świętowaniem, połączonym z wręczaniem koron i dyplomów. Każda część zawiera odrębne opowiadanie. Opowiadania prezentują bohaterów w okolicznościach dobrze znanych małym dzieciom takich jak: przyjaźnienie się, zdobywanie i tracenie przyjaciół, prześladowanie, radzenie sobie ze zmianą i stratą. Każde opowiadanie jest zilustrowane przy pomocy zestawu barwnych obrazków i uzupełnione zadaniami takimi jak rysowanie, odgrywanie ról i zabawy.

Program uczy dzieci:
• Jak określać własne uczucia i jak o nich rozmawiać
• Jak mówić to, co chce się powiedzieć
• Jak słuchać uważnie
• Jak prosić o pomoc
• Jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie
• Jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem
• Jak mówić przepraszam
• Jak radzić sobie z prześladowaniem
• Jak rozwiązywać konflikty
• Jak radzić sobie ze zmianą i stratą, miedzy innymi ze śmiercią
• Jak adaptować się do nowych sytuacji
• Jak pomagać innym

 

OFERTA programu PRZYJACIELE ZIPPIEGO
dla Nauczycieli Przedszkoli i Szkół Podstawowych - klas 0-III

Warsztat przeznaczony jest dla 15-20 nauczycieli, którzy potem realizują 24 zajęcia z dziećmi /5-10 lat/ wg otrzymanych na kursie scenariuszy
Czas szkolenia 18 godz.- (z elementami metody "Porozumienie bez Przemocy"- języka serca - Marshalla Rosenberga) p-tek-sobota-niedziela.

Cena szkolenia - 500 zł /brutto/od osoby zawiera:

- dwudniowe szkolenie, przygotowujące nauczycieli do realizacji programu - 18h 
- pakiet materiałów metodycznych dla nauczyciela realizującego zajęcia w grupie do   30 dzieci;
- informator o programie i ćwiczenia dla rodziców;
- 1-2  spotkania (po ok. 3 godz.)/wg.potrzeb/ organizowane dla nauczycieli w trakcie realizacji programu, mające na celu wymianę doświadczeń i udzielenia wsparcia przy realizacji programu;
- zaświadczenia dla nauczycieli o ukończeniu szkolenia przygotowującego do           realizacji programu
- bufet kawowy

Uwaga: program mogą realizować wyłącznie osoby przeszkolone!!!

JAK ZAMÓWIĆ SZKOLENIE?

Można się zgłaszać indywidualnie mailem/tel i czakać na utworzenie się grupy.

Zamówienie grupowe szkolenia - minimum 15 osób - należy przesłać mailem - listę uczestników i dane placówki (KARTA ZGŁOSZENIA) lub tel. 667 866 863

Opłatę należy dokonać przed szkoleniem

na konto: 25 1020 3613 0000 6102 0098 8881

Polecam gorąco ten program, który podobnie jak "Strażnicy Uśmiechu"
jest "kluczem" do radzenia sobie z problemami. Korzyści odnoszą zarówno dzieci nauczycie jak i rodzice.

Trener P-Z 
Maria Skowrońska
Kontakt z trenerem P-Z: maria@swdp.pl; tel: 667 866 863
Realizujemy szkolenia w całej Polsce